Onze stemmen zijn geschikt voor:JinglesCommercialsYoutubeBedrijfsfilmenTelefooncentralesVoicemails 

Wist je dat?

In 342 voor Christus had Aristoteles het al over een spreker, de boodschap en de luisteraar. Daar is waar het bij radiojingle.nl omdraait. Want hoe brengt u als zender, uw boodschap over op uw doelgroep. Ten eerste moet uw boodschap helder en duidelijk zijn. Ook moet u de juiste klankleur meegeven aan uw boodschap. Want als uw boodschap is: “Wij zijn betrouwbaar!” dan moet de stem ook betrouw klinken. Iedere stem is anders en elke stem heeft zijn eigen geluid. Met je stem geeft uiting aan wie je bent als persoon. Een stem kan bijvoorbeeld overbrengen hoe iemand zich voelt, hoe de stemming is. Elke stem is uniek. En dat geldt ook voor uw boodschap. Als u die 2 onderdelen op de juiste manier kunt combineren, dan pas komt de boodschap goed over bij uw doelgroep..

A-Stemmen Man

A-Stemmen Vrouw

Huisstem Frank Koster

Welke Stem moet ik kiezen?!?!?

Vaak is het gevoel wat je bij een stem hebt is erg persoonlijk. Een stem kiezen voor een bepaald doel: Dus Jingles of commercial is een lastige overweging. Wel kun een soort van checklist doorlopen om je te helpen bij het maken van de juiste stemkeuze.

Lees de 3 aandachtspunten waar je op moeten letten bij het kiezen van de stem.

1. Gevoel
In het algemeen worden mannenstemmen meer geassocieerd met autoriteit en vertrouwen. En vrouwenstemmen met sympathie en aantrekkelijkheid. Denk goed na, want jij graag wilt uitstralen denk bijvoorbeeld aan geld lenen.
Dus doel: “Wat wil ik uitstralen!”

Voordeel huisstem:
* scherpe prijs.
* Kan binnen 24 uur leveren
* Niet gebonden aan derden dus kan voor alles en iedereen inspreken.
* Geen repeat fee
* Prijsafspraken bij meerdere leveringen mogelijk..

2. De boodschap
Vaak moet er een bepaalde boodschap worden gebracht. Is het technisch dan verwacht je zelf automatisch al een mannenstem. Gaat het over een frisse geur in huis of over iets wat vaak emotioneler van aard is, denk je eerder aan een vrouwenstem. Het klinkt raar, maar anno 2016 denken wij nog steeds in stereotypes. Denk bijvoorbeeld maar eens aan: Reclames voor drogisterijen (hebben vaak een vrouwenstem )en een commercial voor een autoblad/ automarkt(dan denk je toch al snel weer aan een mannenstem).

3) Doelgroep
De keuze voor een mannen of vrouwenstem ligt aan je doelgroep, dit geldt natuurlijk helemaal als het gaat om een mannenproduct of een vrouwenproduct. Ook leeftijd, klasse, product, trends en andere zaken bepalen de keuze van de stem.
Beluister dus goed onze demo’s. En vraag je zelf af: Mannen of vrouwenstem? Zakelijk, Warm, Vriendelijk, Enthousiast, Cool/ Stoer, Rustig.
Mocht je het gevoel hebben dat er niet de juiste stem bij zit, mail ons. Want wij beschikken over veel meer stemmen dan getoond op de website.